Vakantie...

7 juli 2017 - Zutphen, Nederland

Vandaag, vrijdag 7-7-2017, de laatste dag van Siem op school. Zijn 'feestje' werd uitbundig gevierd door Juf Annelies. Ze stond er echt bij stil. Verjaardag en afscheid. Tja, wat krijgen de kinderen er van mee, begrijpen ze het. Begrijpt Siem het. We weten het niet. We proberen hem wel bij heel veel dingen te betrekken en hij geeft ook aan dat hij op Curaçao gaat wonen, in een ander huis en hij ook naar een andere school gaat. Maar of het besef er al is....denk dat we dat pas merken als we er al een tijd zijn en hij in de gaten heeft dat bepaalde ritmes hier in Nederland er niet meer zijn. Hij niet zomaar even bij zijn vriendjes kan gaan spelen en al helemaal niet even naar zijn opa's en oma's kan.
Het was raar om hem voor de laatste keer op te halen van school. Het besef dat je dan krijgt, dat je daar op dat plein niet meer staat. Je ouders hebt waar je altijd bij staat en waar je je goed bij voelde. Het is gewoon gek...en toch ook wel lastig.

Maar nu....de vakantie staat voor de deur. Zondag vertrekken we naar Curacao om daar een soort regel-ontdekking-werk-wen-vakantie te hebben. We verblijven daar bij Lions Dive en Chogogo om toch ook wel een beetje in de vakantiesferen te komen. We gaan naar Recompensa Park om te kijken waar we komen te wonen. Sebas gaat al kennis maken op zijn nieuwe kantoor en een paar dagen 'werken'. Gelukkig ken ik er al wat mensen daar, dus het gaat gewoon allemaal goed komen. We vermaken ons wel. Eerst vakantie, rust, ontdekken. Als we 27 augustus echt vertrekken, dan komen er weer andere dingen op ons pad. We gaan een nieuw avontuur als gezin aan en we hebben er zin in. Het komt steeds dichterbij. Emoties mogen er zijn, bij iedereen. Die hebben wij ook. Traantjes mogen er best zijn...

We hopen dat we door onze verhalen die we gaan beleven, we een beetje dichterbij komen bij jullie. En we zouden het leuk vinden als we een reactie krijgen.

Bedankt alvast en veel volg -en leesplezier.